Δευτέρα, 23 Απριλίου 2012

Πρόγραμμα Σίτισης και προώθησης Υγιεινής Διατροφής σε μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου


Πρόγραμμα Σίτισης και προώθησης Υγιεινής Διατροφής σε μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου


Tο Ινστιτούτο Προληπτικής Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής, Prolepsis, με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» ξεκίνησε στις 3 Απριλίου 2012 Πρόγραμμα Σίτισης για μαθητές δημοσίων Δημοτικών Σχολείων και Γυμνασίων σε κοινωνικά ευπαθείς περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, τα οποία πλήττονται περισσότερο από την κοινωνικοοικονομική κρίση. 

Με μεγάλη ευαισθησία απέναντι στα εντεινόμενα προβλήματα σίτισης που αναφέρεται ότι αντιμετωπίζουν μαθητές πολλών σχολείων και στα σοβαρά οικονομικά προβλήματα πολλών οικογενειών, αναπτύχθηκε η πρωτοβουλία χρηματοδότησης από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» του Προγράμματος Σίτισης που εκπόνησε η επιστημονική ομάδα εργασίας του Ινστιτούτου Προληπτικής, Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής  «Prolepsis» σε συνεργασία και με επιστημονικούς συνεργάτες της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστήμιου Harvard.

Το Πρόγραμμα σχεδιάστηκε και υλοποιείται για να εκπληρώσει ένα διττό στόχο. Αφενός δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν να λαμβάνουν καθημερινά ένα δωρεάν μικρό, υγιεινό γεύμα, είτε μέσω του κυλικείου, είτε μέσω δωροεπιταγών για το σούπερ μάρκετ, ενώ συγχρόνως ενισχύει την υγιεινή διατροφή και την προαγωγή της υγείας τόσο των μαθητών όσο και των οικογενειών τους. Τα μενού σχεδιάστηκαν στοχευμένα  για τις διατροφικές ανάγκες των μαθητών, ενώ παρέχεται ειδικά σχεδιασμένο υλικό και σύντομα μηνύματα στα κουπόνια και στις δωροεπιταγές με απλές και χρήσιμες διατροφικές συμβουλές  που ενθαρρύνουν τις σωστές διατροφικές επιλογές. Στο Πρόγραμμα συμμετέχουν 22 σχολεία στην Αττική και 6 σχολεία στη Θεσσαλονίκη, με συνολικά  5.352 μαθητές, εκ των οποίων 2.749 θα λάβουν δωροεπιταγές για το σούπερ μάρκετ και 2.603 κουπόνια για το κυλικείο του σχολείου τους. 

Για το υπόλοιπο του τρέχοντος σχολικού έτους το Πρόγραμμα υλοποιείται πιλοτικά και με τη βοήθεια εθελοντών. 

Το Πρόγραμμα Σίτισης τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. 


6 μύθοι για τη δυσλεξία

Στην εποχή μας, υπάρχουν πολλές λάθος αντιλήψεις σχετικά με τη δυσλεξία.
Παρακάτω θα αναλύσουμε 6 βασικούς "μύθους" σχετικά με αυτήν.



1. Δυσλεκτικά θεωρούνται μόνο τα άτομα που παρουσιάζουν το φαινόμενο της αντιστροφής γραμμάτων.

Η Δυσλεξία είναι ιδιαίτερα περίπλοκη και τα συμπτώματα της ποικίλλουν.  Για παράδειγμα μπορεί ένα άτομο να παρατηρεί λέξεις που ξεφεύγουν από τη σειροθέτηση τους, ενώ ένα άλλο άτομο να εντοπίζει "θαμπές" λέξεις. Συνεπώς δεν αφορά μόνο στην αντιστροφή γραμμάτων.

2. Οι δυσλεκτικοί άνθρωποι είναι χαμηλής νοημοσύνης.

Παλαιότερα περισσότερο, αλλά δυστυχώς ακόμα και σήμερα υπάρχει μια υποβόσκουσα αντίληψη ότι οι δυσλεκτικοί άνθρωποι είναι χαμηλότερης νοημοσύνης από το μέσο όρο. Λάθος. Δεν υπάρχει καμία σύνδεση μεταξύ δυσλεξίας και νοημοσύνης. Αντιθέτως, υπήρξαν και υπάρχουν πολλές γνωστές προσωπικότητες με δυσλεξία και ιδιαίτερα υψηλό IQ όπως ο Albert Einstein, ο Charles Schwab, ο Thomas Edison και πολλοί άλλοι.

3. Η δυσλεξία πληθυσμιακά εμφανίζεται σε πολύ μικρό ποσοστό.

Πρόσφατες μελέτες σε Βρετανία και Ηνωμένες πολιτείες έδειξαν ότι το 15-20% του πληθυσμού αντιμετωπίζει προβλήματα δυσλεξίας. Αν δε αναλογιστούμε πως ακόμα και σήμερα πολλοί γονείς δυσκολεύονται ή αρνούνται να κατανοήσουν και να αποδεχτούν το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το παιδί τους, το ποσοστό αυτό ίσως είναι μεγαλύτερο...

4. Η δυσλεξία εμφανίζεται μόνο στα αγόρια.

Λάθος. Αναλογικά τα αγόρια με διαπιστωμένη δυσλεξία είναι 3 φορές περισσότερα από τα κορίτσια. Η διαφορά αυτή όμως οφείλεται στο εξής: Στα αγόρια οι ενδείξεις δυσλεξίας εντοπίζονται πιο εύκολα γιατί συνήθως συνδυάζονται με διάσπαση προσοχής ή/και υπερκινητικότητα. Αντίθετα στα κορίτσια μπορεί να υπάρχει υπαρκτό πρόβλημα σε ανάγνωση και γραφή επειδή όμως η γενικότερη συμπεριφορά είναι φυσιολογική δεν εντοπίζονται συμπτώματα δυσλεξίας.

5. Τα συμπτώματα της δυσλεξίας φθίνουν με τον καιρό δίχως παρέμβαση.

Δυστυχώς ούτε αυτό ισχύει. Το δυσλεκτικό άτομο προκειμένου να βελτιώσει την καθημερινότητα του αναπτύσσει από μόνο του στρατηγικές και μέτρα αντιμετώπισης των προβλημάτων. Έτσι, βλέποντας μια σχετική βελτίωση θεωρεί ότι έχει λύσει το πρόβλημα ενώ στη πραγματικότητα εξακολουθεί και πορεύεται με αυτό.

6. Οι δυσλεκτικοί είναι τεμπέληδες.

Οι δυσλεκτικοί δεν είναι τεμπέληδες. Ο εγκέφαλος τους εργάζεται έως και 5 φορές εντονότερα απ'οτι στα άλλα παιδιά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εξάντληση και την απογοήτευση ή οποία τους κάνει να εγκαταλείπουν αυτό που κάνουν. Αυτό δυστυχώς από κάποιους εκλαμβάνεται ως τεμπελιά.


Κολοβέα Κέλλυ
Λογοθεραπεύτρια

www.logou-therapia.gr.