Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

25 κόλπα για μωρά… απαρηγόρητα

25 κόλπα για μωρά… απαρηγόρητα 

 

Κλαίει και δε σταματάει; Δοκιμάσατε τα πάντα αλλά δε γίνεται τίποτα; Όχι, δεν τα δοκιμάσατε όλα. Διαβάστε τις συμβουλές που ακολουθούν και σίγουρα θα σας βοηθήσουν, αφού είναι βγαλμένες από την εμπειρία μαμάδων που πέρασαν τα ίδια με εσάς!

Το ταΐσατε, το αλλάξατε, το βάλατε να κοιμηθεί. Εκείνο, όμως, συνεχίζει να κλαίει. Όπου να 'ναι, θα βάλετε κι εσείς τα κλάματα... Όχι, όχι! Δοκιμάστε τους παρακάτω απλούς, πλην αποτελεσματικούς τρόπους για να ηρεμήσετε όλοι γρήγορα.

Και ξεκινάμε από τα «βασικά»:
1. Μην ξεχνάτε ότι μέσα στη μήτρα τα παιδιά δεν ξαπλώνουν ποτέ ανάσκελα, είναι πάντα κουλουριασμένα στο πλάι. Εάν το μικρό σας δε σταματάει το κλάμα, τυλίξτε το με κάτι και κρατήστε το στην αγκαλιά σας κουλουριασμένο.
2. Να θυμάστε ότι το κλάμα κάνει καλό στα μωρά γιατί διώχνει το στρες. Εάν έχετε ικανοποιήσει όλες του τις ανάγκες κι εκείνο εξακολουθεί να κλαίει, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να το πάρετε αγκαλιά και να του πείτε ότι το αγαπάτε. Κρατήστε το μέχρι να αποκοιμηθεί ή να σταματήσει να κλαίει.
3. Οι γονείς άθελά τους επιδεινώνουν τη δυστροπία του μωρού τους κρατώντας τα ξύπνια. Τα περισσότερα μωράκια θέλουν να ξανακοιμηθούν μετά από μια-δυο ώρες, αλλά καμιά φορά είναι έτοιμα να πάρουν έναν υπνάκο μετά από 45 λεπτά. Το μυστικό είναι μόλις δείξει τα πρώτα σημάδια κούρασης να το βάζετε αμέσως στο κρεβατάκι του.
Δοκιμασμένα κόλπα
Δεν υπάρχει μια μαγική μέθοδος που να ηρεμεί τα μωρά, αλλά κάποιες τεχνικές έχουν δοκιμαστεί στο χρόνο. Δοκιμάστε τις για να βεβαιωθείτε. Πάρτε το βόλτα με το αυτοκίνητο ή βάλτε το στο καροτσάκι και κάνετε το γύρο του τετραγώνου. Κρατήστε το αγκαλίτσα μαζί με κάτι πολύ απαλό, όπως μια κουβέρτα ή το αρκουδάκι του.
Τα νεογέννητα νοσταλγούν τη ζέστη και την ασφάλεια της μήτρας. Δημιουργήστε την ίδια αίσθηση τυλίγοντάς το απαλά με μια ελαφριά κουβέρτα. Κάποια μωρά βρίσκουν πολύ ηρεμιστικό το να πιπιλάνε την πιπίλα τους (ή το δάχτυλο της μαμάς ή του μπαμπά).
Καμιά φορά τα ρούχα ενοχλούν και περιορίζουν τα μωρά. Αφήστε το για λίγη ώρα γυμνούλι, όπως το γεννήσατε. Επιστρατεύστε τον άντρα σας -ή ένα πρόσωπο που γνωρίζει καλά το μωρό σας- να αναλάβει καθήκοντα. Εσείς θα κάνετε ένα διάλειμμα και ίσως το μικρό ηρεμήσει ευκολότερα στην καινούργια αγκαλιά.
Τα περισσότερα μωρά λατρεύουν τη μουσική. Δημιουργήστε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα για το μικρούλη σας. Βάλτε χαλαρωτική μουσική, χαμηλώστε τα φώτα και κρατήστε το αγκαλιά. Η ασφάλεια και η ηρεμία που θα δημιουργηθεί θα το βοηθήσουν να ησυχάσει και να αποκοιμηθεί.
Μήπως το μωράκι σας είναι εκνευρισμένο επειδή κρυώνει ή ζεσταίνεται; Για να το διαπιστώσετε, πιάστε του τα χεράκια και τα ποδαράκια. Αν είναι παγωμένα, βάλτε του πιο ζεστά ρούχα ή τυλίξτε το με μια κουβερτούλα. Αν είναι ζεστά, τότε βγάλτε του μερικά ρουχαλάκια για να μην αισθάνεται άσχημα.
Δοκιμάστε να του δώσετε λίγο χαμομήλι ή τίλιο χωρίς ζάχαρη. Το μικρό σας θα ξεδιψάσει και σίγουρα θα ηρεμήσει. Αν έχετε δοκιμάσει τα πάντα άλλα τίποτα δεν είναι αποτελεσματικό και το μωράκι σας συνεχίζει να κλαίει, τότε καλύτερα να επικοινωνήσετε με τον παιδίατρο.
ΠΗΓΗ: trikki.gr

Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές - Αυτισμός

Αυτισμός

  Ο αυτισμός είναι νευροαναπτυξιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από μειωμένη κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία καθώς και από περιορισμένη και επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά.

Ο αυτισμός συμπεριλαμβάνεται στις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, μαζί με το σύνδρομο Αsperger , το σύνδρομο Rett , την αποδιοργανωτική διαταραχή και την άτυπη Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή .

Η διάγνωση γίνεται με αξιοπιστία από την ηλικία των 3 ετών , αν και η ηλικία διάγνωσης μπορεί πια να ξεκινήσει από τους 6 μήνες.

Η βαρύτητα και η ποικιλία των συμπτωμάτων διαφέρει από παιδί σε παιδί γι’αυτό και συχνά χρησιμοποιείται η έκφραση αυτιστικό φάσμα.

Οι γονείς θα πρέπει να ζητήσουν άμεση αξιολόγηση από παιδοψυχίατρο για αυτισμό αν το μωρό τους :


  • Δε χαμογελάει μετά τους 6 μήνες

  • Δεν ανταποδίδει ήχους, χαμόγελα , εκφράσεις στους 9 μήνες

  • Δεν δείχνει ,δε χρησιμοποιεί επικοινωνιακές χειρονομίες μετά τους 12 μήνες (π.χ γεια σου )

  • Δε λέει δισύλλαβες λέξεις μετά τους 18 μήνες

  • Δε φτιάχνει προτάσεις δυο λέξεων με νόημα , μετά τους 24 μήνες

  • Δεν έχει καλή βλεμματική επαφή και γενικά θεωρούν ότι κάτι δεν πάει καλά στην ανάπτυξη του.

    Δυστυχώς προς το παρόν , δεν υπάρχει θεραπεία για τον αυτισμό ή μέσα πρόληψής του , όσο όμως πιο έγκαιρη είναι η διάγνωση , τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι και η παρέμβαση , η οποία εστιάζει στην ανάπτυξη της επικοινωνίας , των κοινωνικών και γνωστικών δεξιοτήτων.

ΔΥΣΛΕΞΙΑ

Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία.Πως μπορούμε να αναγνωρίσουμε το πρόβλημα?



Η δυσλεξία είνα ένα σύνολο μαθησιακών δυσκολιών και αφορά άτομα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ανάγνωση,την γραφή και την ορθογραφία, δυσανάλογες σε σχέση με το νοητικό τους δυναμικό,την ηλικία τους και τις εκπαιδευτικές τους ευκαιρίες.Τα χαρακτηριστικά της δυσλεξίας διαφέρουν απο άτομο σε άτομο. Μερικά παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε πολλούς τομείς,ενώ άλλα έχουν αδυναμίες μόνο σε ένα τομέα.Ωστόσο αν οι περισσότερες απαντήσεις στις ερωτήσεις που ακολουθούν είναι θετικές τότε θα πρέπει να ανησυχήσουμε για την πιθανότητα δυσλεξίας:


  • Έχει το παιδί κάποια συγκεκριμένη δυσκολία στην ανάγνωση και την ορθογραφία;

  • Μπερδεύει παρόμοια “ηχητικά” και σχηματικά γράμματα όπως τα “φ” με τα “θ”,”β” με “δ”,”π” με “μπ” κτλ;

  • Παραλείπει ,αντιμεταθέτει ,αντιστρέφει γράμματα ή/και συλλαβές ή “κολλάει” τις λέξεις μεταξύ τους όταν γράφει;

  • Γράφει τα γράμματα ανάποδα ή τα συγχέει με τους αριθμούς (πχ ε αντι για 3);

  • Κάνει αδικαιολόγητα ,’περίεργα’ και επαναλαμβανόμενα λάθη στην ορθογραφία;

  • Γράφει μία λέξη στην ίδια σελίδα με πολλούς τρόπους χωρίς να αναγνωρίζει το σωστό;

  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει το νόημα του κειμένου (μάθημα) εκτός και αν του το διαβάσει ή του το διηγηθεί κάποιος άλλος;

  • Δυσκολεύεται να αποστηθίσει πίνακες (πχ προπαίδια) ή σειρές πραγμάτων (πχ μήνες του χρόνου);

  • Δυσκολεύεται να εκφραστεί γραπτά ή/και προφορικά;

  • Δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος για τα βιβλία και για οτιδήποτε χρησιμοποιείται γραπτός λόγος;

  • Δυσκολεύεται να αντιγράψει απο τον πίνακα;

  • Αντιμετωπίζει προβλήματα στην οργάνωση της μελέτης και του χρόνου του;

Η δυσλεξία αντιμετωπίζεται με ειδικές μεθοδους διδασκαλίας που λαμβάνουν υπόψη του τις γνωσιακές μειονότητες των δυσλεξικών παιδίων και διευκολύνουν την μάθηση.Κάθε παιδί χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση και εξατομικευμένο πρόγραμμα θεραπείας.